מנהגים של שתיית יין בחורף ובכריסמס בעולם

יין חם בכריסמס, הגרסה הגרמנית – Glühwein

כל מי שהיה בגרמניה מכיר את שווקי חג המולד עם הדוכנים הססגוניים ועמוסי התיירים. חוץ מערמונים חמים, מתנות לחג המולד ועשרות דוכני אוכל, אחד המאפיינים של חג המולד והחורף האירופאי הוא יינות חמים.

גלוויין (Glühwein) הוא הגרסה הגרמנית ליין חם, ניתן למצוא סוג יין זה גם באזור אלזס בצרפת ובמדינות נוספות דוברות גרמנית כמו בשווייץ ואוסטריה. יין זה מיוצר מיין אדום אשר מתבשל ביחד עם מקלות קינמון, כוכבי אניס, סוכר ווניל. לעיתים הגלוויין מוגש ביחד עם רום או ליקר אחרים שנועדו להוסיף לו ארומה ייחודית.

בנוסף, קיימת גם וריאצייה נוספת של גלוויין המבוססת על יין לבן במקום על יין אדום. חשוב לציין שווריאציה זאת הינה פחות פופולארית ופחות נפוצה.

כידוע, יין הגלוויין נמכר בכמויות אדירות בשווקי חג המולד המאופיינים בכך שהם מהווים אטרקציה ובילוי לכל המשפחה. לכן, הגרמנים מציעים בשווקי חג המולד גם יין גלוויין בגרסה שמתאימה לילדים ללא אלכוהול.

יין בחורף ובכריסמס

איך שותים יין באוסטרליה בכריסמס?

התרגלנו שבישראל או בכל מדינה אחרת בחצי הכדור הצפוני  תקופת הכריסמס והחורף מאופיינת במזג אויר חורפי. למרות זאת, באחת ממעצמות היין המובילות בעולם – אוסטרליה, שנמצאת בחצי הכדור הדרומי , דווקא החודשים האלה הם שיא הקיץ.

מכיוון שאצלנו בפיוז’ן לאוסטרליה יש מקום חם בלב, החלטנו להתייחס גם אליה במאמר זה ולהציג את המאפיינים הייחודיים של שתיית יין באוסטרליה בתקופת הכריסמס.

בזמן שאצלנו בחצי הכדור הצפוני  האירופאים והאמריקאים שותים בחורף יינות חמים כדי להתחמם מהמזג אוויר המקפיא, האוסטרלים נהנים מיינות קרים ליד הברביקיו.

האוסטרלים הם כל כך יצירתיים ואוהבי יין שאפילו ניתן למצוא שם מקומות שמציעים בהם קרטיבים שעשויים מיינות מוקפאים

אחד היינות הייחודיים ביותר בעולם ובקיץ האוסטרלי הינו השיראז האוסטרלי (ספרקלינג שיראז ) – יין אדום מבעבע בעל טעם מושלם לשילוב בארוחה קיצית.

היין האדום המבעבע האוסטרלי משלב בתוכו את האיכויות הגבוהות ביותר של טעמי ענבים עסיסיים, טאנינים ובועיות קטנות שמתפוצצות לנו בפה בזמן השתייה. האוסטרלים נוהגים לשלב את שתיית השיראז עם בשר הודו, חזיר וגבינות שונות.

לסיכום, בין אם אתם נמצאים בחצי הכדור הדרומי ובין אן אם אתם נמצאים בחצי הכדור הצפוני זכרו כי תקופת הכריסמס הינה תקופה ייחודית גם עבורנו חובבי היין. היכולת להתאים את סוגי היינות לסיטואציות ולמזגי האוויר המשתנים היא אחד המאפיינים שגורמים למעצמות יין כמו גרמניה ואוסטרליה להתבלט בכל פעם מחדש ביחס למדינות אחרות שבהן מיוצר יין בצורה אחידה ופחות ייחודית מהן.

דילוג לתוכן