יין לבן למתחילים – כל מה שצריך לדעת על יין לבן

יין לבן למתחילים

יין לבן למתחילים – מורה נבוכים

יין לבן למתחילים

מה זה יין לבן?

נתחיל בגילוי נאות היין הלבן שלנו בפיוז’ן הוא בכלל לא לבן והאמת גם שאר היינות ה”לבנים” הם לא באמת לבנים. בניגוד לשמו, יין לבן ברוב המקרים יהיה בכלל בצבע צהבהב שקוף, צהוב- ירוק וכד’.

ישנם סוגים רבים של יין לבן אך הסוג הנפוץ מכולם הינו יין לבן יבש. בכדי להגיע למצב הסופי בו היין מוגדר כיבש, בעת תהליך ייצור היין הייננים הופכים את כל הסוכרים לאלכוהול.

רמת המתיקות והיובש של היין הלבן מושפעת מעבודתו של היינן. אם היינן יבצע את תהליך התסיסה עד שכל הסוכר יותסס לאלכוהול היין יחשב ליין יבש, אך אם היינן יחליט לעצור את תהליך התסיסה לפני כן- היין ייחשב ליין לבן חצי יבש.

באופן כללי ההבדלים בין יין לבן יבש ליין לבן חצי יבש הינם ברמת הסוכר. יין יבש מוגדר כיבש משום שבמהלך הייצור יובשו ממנו כל הסוכרים ולכן הוא יהיה פחות מתוק מיין לבן חצי יבש או מיין לבן מתוק.

רשימת היינות הלבנים הבולטים והמומלצים הינה ארוכה למדי אך לדעתנו סוגי היינות שאין עוררין על איכותם הם- שרדונה, סוביניון בלאן, ריזלינג וגוורץ. היינות הלבנים הפופולאריים ביותר נמכרים במחירים גבוהים למדי ממש כמו היינות האדומים הפופולאריים.

שני סוגי יינות לבנים שאנחנו אוהבים במיוחד הם הריזלינג הגרמני והגוורץ הצרפתי:

 

יין לבן מומלץ – ריזלינג

הריזלינג הגרמני נחשב ליין סופר איכותי וייחודי ביחס לשאר היינות הלבנים. יין זה מיוצר בכל גרמניה אך הוא הגיע לעולם מענבי ריזלינג שנמצאים בחבל הריין בגרמניה. כיום, לאחר שכבר שנים ארוכות ייננים מכל העולם גילו שמדובר ביין איכותי וממכר ניתן למצוא יקבים שמתמחים בייצור ריזלינג במקומות רבים בעולם.

הריזלינג נחשב לסוג ענבים בעל מרקם ארומטי ועשיר בטעמים. הטעמים המזוהים עם יינות הריזלינג מזוהים על פי רוב עם טעמי נקטרינה, אפרסק, תפוח ועוד.

​יין הריזלינג נחשב ליין מורכב, אבל יודעי דבר יודעים שהריזלינג מגיע בטעמים שונים ומרקמים מגוונים. יינות הריזלינג הטובים ביותר הם אלה שמצליחים ליצור איזון מושלם בין רמת המתיקות לרמת החומציות.

 

יין לבן גוורץ

אם בא לכם ליהנות מיין לבן ארומטי ומתקתק בגרסה הצרפתית יין גוורצטרמינר או בקיצור גוורץ הינו אפשרות מומלצת עבורכם.

יין זה הגיע לעולם מחבל אלזס בצרפת, רבים טוענים שהניחוח העולה מיין זה הינו של הפרי ליצ’י. הטעם המתקתק של יין הגוורץ הופך אותו למועמד אידיאלי לשתייה בשילוב של נשנוש של אוכל חריף לצידו.

רוב יינות הגוורץ שתמצאו בשוק הינם מסוג של יין חצי יבש, טעמם יהיה מתקתק והם יהיו בעלי אחוז אלכוהול נמוך ביחס לשאר היינות בקטגוריית היינות הלבנים.

 

לסיכום, ניסינו לתת במאמר זה טעימה לעולם היינות הלבנים, אנו מקווים שבפעם הבאה שמישהו יציע לכם יין לבן יבש או חצי יבש תדעו בדיוק למה הוא מתכוון. בנוסף, אם עוד לא ניסיתם יין לבן גוורץ או ריזלינג אנו ממליצים לכם לנסות.

אגב, בניגוד לרוב יינות הריזלינג והגוורץ שתמצאו בישראל, אנחנו מייצרים אותם באלזס ובחבל הריין שהם כאמור המקומות המובילים בעולם לייצור יינות אלה.

דילוג לתוכן