שלושה טיפים להתאמת היין לסוג האוכל

הזמנתם את המשפחה לארוחה ואתם מתלבטים איזה יין להתאים למנות? לפניכם שלושה טיפים מנצחים עבור התאמת היין לסוג האוכל.

“אין שמחה בחיים כמו בבשר ויין” (תלמוד בבלי). אכן, אין כמו יין טוב ואוכל מצוין כדי לעורר שמחה גדולה בשולחן. אלא, שלא תמיד אנחנו מצליחים להתאים את היין האידאלי למנות האוכל אותן אנו מגישים. האם כדאי לבחור יין לבן לארוחה חלבית? ומה משתלב טוב יותר עם ארוחה בשרית – יין חדש וצעיר או יין שישב לו זמן רב במרתף היינות?
כדי לעשות לכם סדר, הנה לפניכם שלושה טיפים, שיעזרו לכם להתאים את היין לסוג האוכל שבישלתם.

התאמה לפי הרוטב והתיבול

רבים נוהגים לחשוב שיין לבן הולך תמיד עם דגים, בעוד שיין אדום אידאלי עם מנות בשריות. זה לא תמיד כך משום שלעתים התאמת היין למנה צריכה להיעשות בהתאם לרוטב ולתיבול שבחרתם. כך לדוגמה, אם בישלתם חזה עוף ברוטב עגבניות וזיתים, טעמי האדמה של הרוטב יתאימו ליין אדום כמו ה GSM אותו אנו מכינים בקוט דה רון, צרפת או קברנה סוביניון, שאנו מייצרים בבורדו, צרפת. לעומת זאת, אם החלטתם לבשל עוף ברוטב קליל יותר כמו לימון, הפשטות של הרוטב תשתלב מצוין עם יין לבן רענן כמו ריזלינג אותו אנו מייצרים בריינהאסן, גרמניה או פינו גרי, שאנו מייצרים באלזס, צרפת.

הריחו את הארומה

הארומה של היין מזכירה פעמים רבות פירות, תבלינים, חמאה ועשבי תיבול. אתם יכולים ליצור התאמה בין המנות ליין, כך שהמנות ידגישו ויחזקו את הטעמים והניחוחות של היין. עוגת דומדמניות לקינוח תדגיש את טעמי הפירות הכהים האופייניים ל GSM. אם בעיקרית עסקינן, אז הקברנה סוביניון הינו בעל ארומה של פלפליות ועשבי תיבול, ולכן יתאים בצורה מדויקת גם למנת סטייק המתובל במרווה.

זהו את הטעם הדומיננטי

הלשון שלנו מסוגלת לזהות חמישה טעמים: מליחות, מתיקות, חמיצות, מרירות ואוממי (טעם שמקושר לחלבונים וחומצות אמינו ואפשר למצוא אותו בעגבניות, פטריות ובאבקת מרק עוף). ההמלצה שלנו היא לבחור את היין לפי הטעם הדומיננטי שאתם מרגישים במנה שלכם. יינות קינוח מתוקים או פירותיים ישתלבו היטב עם מנות מלוחות. יין עם רמת חומציות גבוהה יתאים למנה עם חומציות נמוכה כדי למנוע את השטחת הטעם של היין. יינות אדומים צעירים יתחברו היטב למנות עם מרירות מסוימת, כמו זיתים. ומה לגבי מתיקות? הפיתוי לשדך בין יין מתוק לקינוח מתוק לא תמיד עובד משום שלעיתים מתקבלת מתיקות יתר. לכן מומלץ לבחור ביינות קלילים יותר. רבים מתלבטים עם אילו מנות לשלב יינות העשירים בטאנינים. טאנינים הם למעשה מולקולות הנמצאות בגרעין וקליפות הענב ובגוף החבית. הם מסייעים לשימור הטבעי של היין ומאופיינים בחמיצות. ההמלצה שלנו היא לחבר יינות העשירים בטאנינים עם מנות עשירות בחלבונים ושומן כדוגמה סטיק אנטריקוט. כך יתקבל שילוב טעים במיוחד.

אז אחרי שהפנמתם ולמדתם את הטיפים האלה, זה הזמן להתקשר ולהזמין יין משובח שיתאים לתפריט שבניתם. זכרו שלא צריך להיות שפים דגולים או ייננים מקצועיים כדי להגיש לאורחים שלכם ארוחה שתשמח את לבם. רק אל תשכחו את היין והערב יהיה מוצלח. לחיים ובתיאבון!

דילוג לתוכן