הקשר בין יין לבן לבריאות, השמנה, הריון ועוד…

יין לבן בריא! האמנם?

האם גם יין לבן בריא?

כל ילד מכיר את האמירה “יין אדום טוב לבריאות” או “כוס יין אדום אחת ביום ותיהנו מחיים ארוכים”. כולם מהללים ומשבחים את סגולות היין האדום אבל שוכחים בדרך להתייחס לאחיו התאום- יין לבן. מסתבר שיש גם ליין הלבן סגולות בריאותיות ששווה להכיר.

במחקר שפורסם ב-2015 נמצא כי יין לבן שיפר את תפקודי הלב ואת המטבוליזם של המשתתפים. במחקר לקחו משתתפים עם סוכרת מסוג 2 והורו להם במשך שנתיים לשתות בכל ארוחת ערב יין אדום, יין לבן או כוס מים. בנוסף הורו למשתתפים להקפיד על דיאטה ואורח חיים בריא.

תוצאות המחקר הראו כי אכן יין אדום הינו בעל ההשפעה החזקה ביותר על שיפורים בתפקוד הלב ובמטבוליזם. יחד עם זאת, נמצאו גם שיפורים בריאותיים משמעותיים אצל אנשים ששתו יין לבן.

תוכלו לקרוא את המחקר השלם בקישור הבא:  https://bit.ly/2B15KFu

במחקר נוסף שבוצע על יין אדום ויין לבן נבדקה השאלה- האם יין לבן יכול לשפר את רמת הכולסטרול כמו יין אדום?

במחקר בחנו קבוצת מדגם של כ-150 נבדקים למשך תקופה של שנה, למחציתם נתנו לשתות יין אדום ולמחציתם נתנו לשתות יין לבן. תוצאות המחקר הראו כי המשתתפים ששתו יין פעמיים בשבוע הראו שיפור ניכר ברמת הכולסטרול.

תוכלו לקרוא את המחקר השלם במגזין האירופי לקרדיולוגיה בקישור הבא https://bit.ly/2MeBWtj

 

לבן בהריון – האם זה רעיון טוב?

יין לבן בהריון

אלה מבינכן שהיו בהריון או יהיו בהריון ומכורות ליין לבן מודעות לכך שלצד השמחה וההתרגשות הקיימת במהלך חודשי ההיריון קיים גם אתגר לא פשוט להפסיק תחביבים שממלאים שמחה והנאה במהלך תקופות החיים שלפני ההיריון.

אז מה עושים עם הבעיה הזאת? שותים קצת יין? לא שותים בכלל? שותים יין אבל רק מסוגים מסוימים?

כל אלה שאלות מצוינות ששווה לתת עליהן את הדעת ולחשוב לפני שמקבלים החלטה.

יצאנו לבדוק מה המחקר הקיים בתחום זה מציע והאם יש תשובות חד משמעיות. כפי שבוודאי תוכלו לנחש, מצאנו מחקרים לכאן ולכאן.

למרות זאת, המקור הסמכותי ביותר שהגענו אליו- אגודת ההיריון האמריקאית, קבע כי באופן חד משמעי אין לשתות יין במהלך תקופת ההיריון ☹

המסקנה שמוצגת במאמר הייתה כל כך חד משמעית, כך שלא ניתן לפרש אותה בשום צורה אחרת מלבד- אין שום כמות אלכוהול/יין שאפשר לשתות במהלך ההיריון מבלי לקחת סיכון.

בין הסיכונים הקיימים בשתיית אלכוהול במהלך הריון ניתן למנות – תסמונת אלכוהול עוברית, סיבוכים בלידה ועוד.

בקיצור, אנחנו מאמינים באמירה “Better safe than sorry” ולכן אנחנו מציעים לכן להתאפק בתקופת ההיריון עם שתיית יין ולהשלים את החסר לאחר הלידה.

לקריאת המאמר המלא בקישור הבא: https://bit.ly/1LkLHPG

 

כמה משמין לשתות יין לבן?

יין לבן
האם יין לבן באמת משמין?

תופעה שכיחה בה אנו נתקלים היא הניסיון של לקוחותינו להבין את השפעת שתיית היין על הדיאטה הנוכחית שלהם.

תאמינו או לא, למרות שיין לבן נחשב ליין מתוק ופחות בריא מיין אדום, ב-2004 יצא ספר שלם שמסביר איך לעשות דיאטה תוך שתיית יין לבן על בסיס קבוע.

הספר נקרא “The White Wine Diet: Lose All the Weight You Want Without Feeling Deprived”. הדיילי מירור הבריטי כינה את הדיאטות המוצעות בספר כ”דיאטה המושלמת”.

תוכלו ללמוד עוד על הספר באתר של אמזון בקישור הבא https://amzn.to/2OtyDMi

מבלי להיכנס לפירוט הרב שמופיע בספר, השורה התחתונה היא שלא צריך לוותר על שתיית יין לבן בשביל הדיאטה. ניתן לשתות עד שלוש כוסות ביום ועדיין לראות ירידה במשקל. הגדולה של הדיאטה היא בכך שהיא מאפשרת לנו להישאר במצב רוח טוב גם כשאנחנו לא אוכלים את המזון שאנחנו אוהבים ועדיין מאפשרת לנו ליהנות מהנאות החיים הקטנות.

לסיכום, במאמר זה נגענו בשלוש סוגיות שאנו נשאלים הרבה לגביהן-

א. האם יין לבן הוא בריא? המסקנה היא שפחות מיין אדום אבל עדיין בריא.

ב. האם יין לבן אפשרי לשתייה במהלך הריון? הדעות בקרב המומחים חלוקות אך אנו מציעים ללכת עם הגישה השמרנית ולהימנע מיין במהלך ההיריון.

ג. כמה יין לבן משמין? מסתבר שלא בצורה כזאת דרמטית שתמנע מאתנו לשתות ממנו גם במהלך דיאטה.

דילוג לתוכן